آبگرمکن خورشیدی فلوتری چیست؟

فهرست مطالب

این آبگرمکن بیشتر برای مراکز عمومی مثل پادگان‌ها، حمام عمومی، سرویس بهداشتی پارک‌ها و… مورد استفاده قرار میگرد که نیاز دارند همیشه آب گرم باشد.
در این مدل آب سرد وار مخزن فلوتر (منبع بالای مخزن اصلی) می‌شود و زمانی که از آب گرم استفاده می‌شود و سطح آب کم می‌شود، شناور باز شده و آب سرد جایگزین آب گرمی که استفاده شده مشود.
به دلیل اینکه نحوه ی کار این سیستم به صورت مکانیکی است، به راحتی می‌تواند در مراکزی که فاقد برق هستند کار کند.
تعداد زیادی از این آبگرمکن در پارک ها و بوستان های ایران عزیز نصب شده و استفاده می‌شود.

آبگرمکن خورشیدی فلوتری چیست؟ و کاربرد آن در استفاده از انرژی خورشیدی !

آبگرمکن خورشیدی فلوتردار یکی دیگر از انواع آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفون لوله خلا می باشد که برای استفاده در مکان هایی که به آب گرم پیوسته نیاز دارند مناسب می باشد. این آبگرمکن خورشیدی در ظرفیت های ۱۵۰ تا ۳۰۰ لیتر عرضه می شوند که شما متناسب با تعداد افراد استفاده کننده و میزان آب گرم مصرفی می توانید مناسب ترین ظرفیت را انتخاب کنید. این نوع آبگرمکن ها دارای شناور می باشند که برای جایگزینی آب سرد و گرم باز و بسته است.

نحوه عملکرد آبگرمکن خورشیدی فلوتری

نحوه ی عملکرد آبگرمکن خورشیدی فلوتردار این گونه است که آب سرد از طریق لوله وارد مخزن اصلی (فلوتردار) موجود درقسمت بالای ابگرمکن می شود و آب مورد نیاز به وسیله ی کلکتور گرم می شود. هنگام مصرف از آب گرم شناور فلوتر گشوده می شود و آب سرد جایگزین آب گرم مصرف شده، می گردد و نکته قابل توجه این که عملکرد دستگاه ذکر شده به صورت مکانیکی می باشد و می تواند به سهولت در مکان های فاقد برق به فعالیت خود تداوم بخشد.

به اشتراک بزارید :

بیشتر بخوانید ...

به شبکه شرکای تجاری مدرن افروغ بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید >

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.