اینورتر خورشیدی متصل به شبکه چیست؟

فهرست مطالب

اینورتر خورشیدی متصل به شبکه چیست؟ و کاربرد آن در استفاده از انرژی خورشیدی !

اینورتر متصل به شبکه (به انگلیسی: grid-tie inverter) نوعی اینورتر است که علاوه بر تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC)، قابلیت همگام شدن به منظور اتصال به شبکه برق را دارد. کاربرد آن در تبدیل ولتاژ DC پانل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی به ولتاژ AC به منظور اتصال به شبکه سراسری برق است.

در بسیاری از کشورها، نیروگاه‌های کوچک خانگی یا تجاری مجوز فروش برق تولیدی خود را به شبکه نیروگاهی کشور دارند. در این حالت یک کنتور دیگر برای محاسبه برق تزریق شده به شبکه توسط مشترک، نصب می‌شود. به عنوان مثال اگر مشترکی در طول یک ماه ۵۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کند و ۱۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند، باید هزینه ۴۰۰ کیلووات برق تولیدی را از دولت دریافت کند.

کاربرد اینورتر خورشیدی متصل به شبکه

اینورتر متصل به شبکه، توان DC را دریافت و آن را به توان AC تبدیل می‌کند و می‌تواند این توان را به شبکه برق کشور تحویل دهد. فرکانس خروجی اینورتر متصل به شبکه باید با فرکانس برق شهر (۵۰ یا ۶۰ هرتز) برابر باشد. همچنین نباید بین ولتاژ خروجی اینورتر و ولتاژ شبکه اختلاف فاز وجود داشته باشد. سطح ولتاژ اینورتر و ولتاژ شبکه نیز باید برابر باشد. به وسیله سنسورهای مختلفی که درون اینورتر وصل شده است همه این پارامترها به دقت تنظیم می‌شود.

اینورترهای متصل به شبکه طوری طراحی شده‌اند که هنگامیکه برق شبکه سراسری قطع می‌شود، برق خروجی آنها نیز قطع شود که این یک استاندارد حفاظتی است. به طور مثال زمانیکه برق شبکه به منظور تعمیرات قطع می‌شود اینورتر نیز باید به طور اتوماتیک خاموش شود تا تکنسین‌ها در حین کار دچار برق گرفتگی نشوند.

به اشتراک بزارید :

بیشتر بخوانید ...

به شبکه شرکای تجاری مدرن افروغ بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید >

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.