باطری اسیدی چیست؟

فهرست مطالب

باطری اسیدی چیست؟ و کاربرد آن در استفاده از انرژی خورشیدی !

باتری سرب اسید در سال 1859 توسط فیزیکدان فرانسوی Gaston Planté اختراع شد و قدیمی ترین نوع باتری قابل شارژ است. با وجود داشتن یک نسبت بسیار کم انرژی به وزن و نسبت انرژی به حجم کم، توانایی آن در ارائه جریان های بالا به این معنی است که باتری های نسبتا بزرگ نسبت به وزنشان دارند. این ویژگی ها همراه با هزینه کم آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری مناسب کرده است تا جریان بالا مورد نیاز موتورها را فراهم کنند.

نحوه باطری اسیدی

  1. باتری ها ترکیبی از مواد شیمیایی، نگهدارنده ها، نکات الکتریکی و… نمونه ای از این مواد می باشند. اما به طور کلی به 4 بخش تقسیم می شود.
  2. باتری ها دارای الکترود یا صفحات مثبت هستند به ان ها آند نیز گفته می شود. اکترون ها در هنگامی که دارند دشارژ می شوند به این صفحات جذب می شود.
  3. ماده شیمیایی که در باتری های سرب اسیدی استفاده می شود اکسید سرب می باشد.
  4. صفحات دیگر نیز وجود دارد که به ان ها صفحات منفی یا کاتد گفته می شود. اکترون ها در هنگام دشارژ از این صفحات خارج می شوند.
  5. بیشترین سربی که در باتری سرب اسیدی استفاده می شود، مربوط به صفحات منفی می باشد. باید بدانید که سرب نمی تواند فرم بگیرد.
  6. بیشتر تولید کنندگان باتری با افزودن الیاژ های مختلف و با استفاده از نگهدارنده به ان ها فرم و شکل می دهند.
  7. به این مواد مواد فعال نیز گفته می شود. الکترولیت بین دو صفحه مثبت و منفی قرار می گیرد تا مسیری برای عبور شارژ باشد.
  8. صفحات در باتری سرب اسید در محلولی به نام اسید سلفوریک و اب قرار دارند. ترکیب اب و اسید سلفوریک تر کیب جدیدی را به وجود می اورد که باعث کارکرد باتری سرب اسیدی می شود.
  9. جداکننده و فاصله دهنده از دیگر بخش های باتری می باشد. این بخش برای جدا کردن قطب های مثبت و منفی و ایزوله کردن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
به اشتراک بزارید :

بیشتر بخوانید ...

به شبکه شرکای تجاری مدرن افروغ بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید >

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.