باطری سیلد اسید چیست؟

فهرست مطالب

باطری سیلد اسید چیست؟ و کاربرد آن در استفاده از انرژی خورشیدی !

باتری های سرب اسیدی در انواع سیلد شده سوپاپ دار valve regulated lead acid) VRLA این باتری ها به دلیل باز ترکیب درونی گازها هیچ نیازی به افزودن آب و یا اسید و کنترل آنها نمی باشد و سوپاپ های این باتری ها به هیچ وجه نمی بایست باز شوند چرا که به شدت موجب از دست رفتن گازهای درونی باتری می شوند و در نتیجه از طول عمر باتری کاسته خواهد شد.

باتری مناسب برای UPS باتری سیلد لید اسید بوده که کلمه سیلد« SEALED» به معانی مهر و موم شده( وکیوم) وکلمه لید «LEAD»به معنای سرب بوده که واژه sealed lead acid به معنای باتری سربی اسیدی کاملاً وکیوم شده وبسته می باشد. همانطور که میدانید نام باتریها را از روی پلیت و الکترولیت آن نامگذاری می گردد.

نحوه باطری سیلد اسید

چگونگی کارکرد باتری سیلد اسید به زبان ساده بدین شرح است که با قرار دادن دو فلز غیر هم نام (که الکترود نامیده می شوند) در مایع اسید (الکترولیت) جریان الکتریکی برقرار خواهد شد. به بیان تخصصی تر، الکترود مثبت، یون های با بار منفی را به خود جذب می کند و این یون ها با الکترون مثبت (اکسید سرب) واکنش می دهند که در نتیجه پتانسیل الکتریکی در دو قطب مثبت و منفی باتری ایجاد می شود.

به اشتراک بزارید :

بیشتر بخوانید ...

به شبکه شرکای تجاری مدرن افروغ بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید >

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.