یو پی اس (UPS) آفلاین چیست؟

فهرست مطالب

یو پی اس (UPS) آفلاین چیست؟ و کاربرد آن در استفاده از انرژی خورشیدی !

یو پی ­اس آفلاین در شرایط قطع برق عملکردی مشابه یو پی ­اس لاین اینتراکتیو دارد؛ اما در شرایط عادی ارتباط ورودی و خروجی فقط از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی (Bypass) برقرار است.

اکثر یو پی­ اس ­های زیر 1 کیلو ولت آمپر، از نوع لاین اینتراکتیو یا آفلاین هستند که قیمتی به مراتب کمتر از یو پی­ اس آنلاین دارند.

نوع کار کردن یو پی اس (UPS) آفلاین

یو پی‌ اس آفلاین بارهای خروجی را در شرایط عادی به طور مستقیم از طریق برق ورودی تغذیه کرده و اینورتر از مدار خارج است. هنگامی که ولتاژ ورودی از میزان استاندارد کمتر یا بیشتر شود (کمتر از 145 ولت و بیشتر از 280 ولت)، یو پی ­اس اینورتر خروجی را فعال کرده و بارهای خروجی از طریق باتری موجود در لینک dc تغذیه می‌شوند. سپس با کلیدزنی مکانیکی بارهای خروجی را به خروجی اینورتر متصل می­‌کند. با توجه به شکل، زمان انتقال از شرایط شکل 1 به 2 می‌تواند تا 25 میلی ثانیه بسته به زمان لازم برای تشخیص قطع برق و سرعت پردازنده یو پی ­اس به طول بینجامد. راندمان بالا، اندازه کوچک، قیمت، حجم و وزن کم از مزایای اصلی این یو پی ­اس می‌باشد. با توجه به عدم حفاظت الکتریکی بارهای خروجی، عدم هماهنگی با دیزل ژنراتور و موتور برق و ولتاژ خروجی غیر سینوسی (مربعی) که برای تغذیه موتور و تجهیزات پزشکی نامناسب است و در عمل انواع دیگر یو پی ­اس انتخاب و نصب می‌شوند.

به اشتراک بزارید :

بیشتر بخوانید ...

به شبکه شرکای تجاری مدرن افروغ بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید >

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.